A kínai repterek kerítése sincs kolbászból
Kína legnagyobb légitársasága, az Air China arra számít, hogy nyolc nyereséges esztendő után veszteséggel fogja zárni a tavalyi évet, amely többek között az utazási kedv visszaesésének, illetve a rosszul kalkulált üzemanyagáraknak köszönhető.
Az Air China papíron 6,8 milliárd jüan (208 milliárd forint) veszteséget jelentett az ingadozó üzemanyagárak miatt, miközben a társaság 2007-ben 3,88 milliárd jüan (119 milliárd forint) nyereséget ért el. A China Southern és a China Eastern is veszteségre számít, miután az üzemanyagárak kevesebb mint 6 hónap alatt 70 százalékot estek.
"Az Air China a globális válságnak jobban ki van téve, mint a China Southern és a China Eastern" - mondta Li Csün, a sanghaji Everbright Securities befektetési vállalat elemzője.
A Bloomberg News adatai szerint a légitársaság 2000 óta nyereséges volt, és ez hozzájárult ahhoz, hogy kínai vetélytársaival szemben kiterjedtebb külföldi hálózatot hozzon létre.
Nagyságából adódóan az üzemanyag-felhasználását is pontosabban előre tudta tervezni, ezzel pedig az emelkedő üzemanyagárak hatását is korlátozni tudta. Az Air China személyforgalma 1,7 százalékkal 34,2 millióra csökkent 2008-ban, amelyre öt év óta nem volt példa, a teherszállítás pedig 3,8 százalékkal 898 962 tonnára mérséklődött.
Mínuszok Ferihegyen: ez is csak egy év a 75-ből
Kitakarították Abramovicsékat a Malévból
MTI