A válsággal párhuzamosan egyre több cég bocsát ki kedvezményes vásárlásra jogosító online kuponokat, az emberek pedig egyre többet használják azokat. Nem csoda, hiszen a kuponoknak óriási vásárlásösztönző erejük van. A kereskedők nagyobb forgalmat remélnek tőle, a vásárlók pedig örülnek, mert olcsóbban jutnak a termékekhez. Ez egy lépés is lehet a válságból kivezető úton. Hiszen a recesszió akkor szűnik meg, ha a kereskedelem újraéled. A kuponok pedig jó eszköznek bizonyulnak ehhez - főként az online változatok, mert azok gyorsabban beépülnek a kereskedelem körforgásába.
Az USA-ban szárnyalnak a kuponok
A Coupons.com szerint Amerikában átlagosan 45 millió fogyasztó használta az online kuponokat 2009-ben (2008-ban 38 millió). Ebből 13,1 millió exkluzív kuponhasználó, vagyis azok az emberek tartoznak ide, akik egyáltalán nem vagdosnak ki kuponokat az újságpapírból és csak online kupont váltanak be. |
Magyarországon is jelentős a növekedés
Magyarország első és legnagyobb online kupongyűjtő oldala, a www.napiakciok.hu hazai viszonylatban ugyanilyen dinamikus növekedést tapasztal.
A Coupons.com továbbá azt is megvizsgálta, hogy az online kuponok használói sokkal iskolázottabbak, mint az átlagos amerikai ember. Átlagosan 97.000 dollárból gazdálkodnak – ez 23%-kal magasabb, mint az átlagos jövedelem - és 34%-a diplomával rendelkezik. |
Hamarosan indul a 2010-es Tavaszi Kupon Napok, március 10-14. között, és mivel a válságnak nincs vége, a tavalyit is meghaladó, még nagyobb kuponfelhasználást tervezünk. A számok emelkedésére minden alapunk megvan, hiszen a budapesti, győri és pécsi Árkád, valamint a debreceni Fórum bevásárlóközpontban lehet a szerényebbtől a legismertebb márkákig számos termékre legtöbb esetben 20, de akár 30-40%-os kedvezménnyel vásárolni az online kuponok segítségével” – mondta Besenyei Kálmán, a Napiakciok.hu vezetője.
Az USA-ban tavaly csúcson volt a kuponhasználat, s ezen belül az online kuponozás mutatott robbanásszerű emelkedést. Számos érv szól az internetes kuponozás mellett, egy a sok közül, hogy az újságban megjelenő kuponoknál jelentős összeget tesz ki a papírköltség. Ennél meghatározóbb érv, hogy világszerte és hazánkban is évről-évre egyre csökkennek a nyomtatott lapok példányszámai. Ezzel párhuzamosan viszont egyre nagyobb teret nyernek az internetes felületek és a hozzájuk kapcsolódó e-kereskedelem. Az az olvasóközönség, mely jelentős vásárlóerővel jelenik meg az üzletekben, az már egyre kisebb mértékben olvas napilapot, helyette az információszerzésre, a tájékozódásra és a szórákozásra az internetet használja.
Háborús időket idéz a kereskedelem
A tél sem hozott megváltást a boltosoknak
Csak karácsonykor fogunk megint vásárolni
Privátbankár