A Használtautó.hu felméréséről a portál ügyvezetője, Szemes Árpád azt mondta: az áresés három tényezőnek is betudható, egyrészt a kínált állományban a korábbinál nagyobb arányban jelennek meg az alacsonyabb kategóriákba sorolt autók, jelezve, hogy sokaknál a korábban csupán néhány tízezer forintra rugó havi törlesztőrészletek nagysága is elérte a kritikus szintet. Másrészt a tartozás növekvő összege automatikusan csökkenti ugyanannak az autónak a piaci értékét. Nem utolsósorban pedig a megnövekvő kínálat önmagában is lefelé nyomja az árakat.
Rengeteg hirdetésben találkozhatunk a ’sürgősen eladó’ kifejezéssel, és egyre gyakoribb az is, hogy – mivel az autó értéke már nem fedezi a még törlesztésre váró összeget – az eladó plusz féléves, sőt, egyéves törlesztőrészletet is bevállal, vagy azonnal készpénzben kifizet több százezer forintot a vevőnek. Akit még ilyen feltételekkel sem könnyű megtalálni, mivel a hitelátruházás egyáltalán nem automatikus folyamat: ahhoz szükség van a finanszírozó pénzintézet hozzájárulására is. Ilyen esetekben az új tulajdonos nevére új szerződés születik, amelynek feltételei nagy eséllyel alacsonyabb önrészről és ebből is következően magasabb törlesztőrészletről szólnak.
Szemes Árpád szerint hasonló, másfélmilliós átlagáron kínálják a bebukott hitelesek autóit a legnagyobb hirdetők között szereplő banki partnereink is, és bár a most tapasztalható 240 forint körüli árfolyam elmarad a múlt heti csúcsoktól, a korábbi hónapokhoz képest további jelentős többletterheket jelent. Ezért arra számítanak, hogy ősszel lényegesen tovább növekszik majd a bankok által eladásra kínált autók száma, illetve a finanszírozott használt autót kínáló magánszemélyek köre is.
Privátbankár