
.jpg)
Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán csak 3%-a nyilatkozott úgy, hogy „Nagyon sikeres volt” a 2008. évi marketingtevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből és hazai online tanácsadók (online marketing berkekben: guruk) hírleveleiből próbálják elsajátítani a szükséges marketingtudást, és hogy csak egy nagyon szűk réteg, a kkv-k 8%-a ismeri és alkalmazza a gerillamarketing eszköztárát, az alternatív reklám- és marketingeszközöket.
A felmérés legmegdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 77%-nál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs. Mindezek mellett nem meglepő, hogy a kis- és középvállalkozások többsége (54%) csak minimális, 0 és 5% közötti összeget fordít a haszonból a jövőbeni marketingtevékenységre.
.jpg)
Végül, de nem utolsó sorban azt is megtudhatjuk a felmérésből, hogy a magyar kkv-k kíváncsiak, hiszen minden második cég figyeli a konkurenciát – ráadásul manuális módszerekkel.
Céges bukta: nézzük a jó oldalát!
Az adócsomag a vagyonadón túl
Így adja vissza az áfát az APEH
Hasznos tippek, hogy ne kerüljön Szibériába
Válság van: ne haljon bele az adóelőlegekbe!
Fusson a pénze után, megéri!
Privátbankár