A luxuscégek állják a sarat
Bár sok elemzőben felmerül a kérdés, hogy meddig tudják állni a sarat a divatcégek, a luxusautók és luxusjachtok forgalmazói a lanyhuló vásárlási kedv közepette, egy Tokióban tartott konferencián a világ legjelentősebb luxuscégeinek vezetői optimistán nyilatkoztak kilátásaikról.
A világ legnagyobb luxuscége, a francia LVMH ügyvezető igazgatója például azt állította a tanácskozáson, hogy eddig a luxusipar általában gyorsabban nőtt, mint a gazdaság. A férfidivatban élenjáró olasz Ermenegildo Zegna igazgatója is arról számolt be, hogy a válság ellenére növelni tudják eladásaikat, sportruházati cikkekkel és kiegészítőkkel és mérték után készült termékekkel bővítik portfóliójukat.
Jó eredményekről számolt be a konferencián az olasz Bottega Veneta is, és egyelőre nem panaszkodhat a luxusjachtokat forgalmazó Ferretti sem, ahol a legnagyobb és legdrágább modellek értékesítése jócskán meghaladta a középkategóriás hajók eladását.
A legnagyobb divatcégek sorra nyitják meg elegáns üzleteiket a japán fővárosban, az Armani, a Bulgari, a Gucci után a Zegna is megjelenik Tokióban, ahová Ázsiából mindenhonnan özönlenek a pénzes vásárlók - még Kínából is, mivel a kínaiak szívesebben vásárolnak a "trendi" Tokióban, mint Pekingben, vagy Sanghajban.
Vízparti ingatlanok: könnyű befürödni
Van házunk, lakásunk - na de milyen?
Luxusmetró gazdagoknak: miért rossz ötlet?
Nem csak a luxust adják aranyáron
MTI