A közlemény szerint az Akadémiai Kiadó olyan adaptációt szánt a hazai könyvpiacra, amely nem csupán fordításként adja közre Obama kampányara vonatkozó sokoldalú információt, hanem hazai adatokkal is szolgál a témakörben. A Szonda Ipsos kutatása, amely a politikai és az üzleti szféra kapcsolódásait, a két területen szükséges kompetenciákat, Barack Obama személyét, politikáját, valamint a választókkal és a fogyasztókkal való kapcsolattartás új módjait vizsgálta, szorosan kapcsolható a könyv tematikájához.
A felmérés egyebek közt arra keresett választ, hogy a politikusoknak kell-e a tanulniuk az üzletemberektől, vagy fordítva. Az Egyesült Államokban ugyanis immár nem állja meg a helyét a korábbi vélekedés, miszerint a politikusoknak kell tanulniuk az üzletből, inkább a fordítottja az igaz.
Ezzel szemben a magyar vállalatvezetők 92 százaléka az Obamáról kialakított kedvező vélemény dacára úgy véli, hogy idehaza továbbra is inkább a politikusok tanulhatnának az üzletemberektől. Mindazonáltal az üzleti életben szerzett tapasztalatok a válaszadók hattizede szerint nagyon hasznosak lehetnek egy politikus számára, míg három megkérdezettből egy állította, hogy a politikában szerzett tapasztalatok hasonlóan hasznosak lehetnek az üzletemberek számára.
A válaszadók szerint egy sikeres politikus és egy sikeres üzletember tulajdonságai, képességei 57 százalékban megegyeznek. Ennek megfelelően a vállalatvezetők 54 százaléka úgy véli, hogy az Egyesült Államok elnöke sikeres üzletember lehetne, és csak 12 százaléka gondolja úgy, hogy nem.
S hogy kit választottak volna a magyar cégvezetők? A válaszadók háromnegyede számára az elnökválasztás végső párharcában Barack Obama bizonyult a szimpatikusabbnak, míg John McCain csak a válaszadók 6 százalékának volt rokonszenvesebb. Nem csalódtak Obamában a magyar vállalatok vezetői, bár kevesen elégedettek közülük teljes mértékben a megválasztása óta eltelt hónapok eredményeivel, akinek iskolai osztályzatokban mérve gyenge négyest adnának.
A válaszadók többsége szerint Obama megválasztása az egész világ számára előnyös, ugyanakkor minden második cégvezető szerint Magyarország szempontjából az új elnök személye nem oszt, nem szoroz, közvetlen hatása nincs.
A felmérés kitért arra, hogy mi volt Obama titka? Mint a könyvből is kiderül, kampányába számos új elemet épített be, elsősorban az internetes közösségek és közösségépítés lehetőségének kihasználásával. A megkérdezettek, bár elismerik az új eszközök és a rekordméretű kampánybüdzsé szerepét, a legfontosabbnak azt tartották, hogy Obama olyan politikus, aki személyében is a változást jelentette az amerikaiak számára.
Mindez jól rímel Obama saját törekvéseire, és a kötet egyik tanácsára, amely nem csak a változások passzív elfogadására, de aktív felhasználására és kiaknázására buzdít. A személyes kvalitások éppen úgy nélkülözhetetlenek a politikai, mint az üzleti életben.
A magyar vállalatok vezetői elsősorban jó szónoknak, lendületesnek és keményen küzdő embernek látják Barack Obamát, de jellemzőnek találják azt is, hogy innovatív, higgadt és őszinte, valamint, hogy körültekintő.
Rákérdeztek az internetes eszközök használatára is, amelyek a hazai cégvezetők szerint fontosabb a vállalatok és a fogyasztók, üzletfelek, mint a politikusok és a választók közötti kapcsolattartásban. A közösségi portálok és blogok ugyanakkor valamivel fontosabbak a politikusok és a választók kapcsolatában.
Amennyiben azonban a cégek vezetői elfogadják a könyv egyik észrevételét, amely szerint az üzlet, akárcsak a politika, rendkívül személyes ügy, gyorsan megváltozhat a közösségi oldalak szerepének megítélése is.
Nemzetbiztonsági kockázatot rejtenek Obama könyvei
Obama is megsínyli a válságot
Obama tárgyalna Iránnal és Észak-Koreával
Obama behódolt az oroszoknak?
MTI