A magyar Henkel jobban megy, mint a német
A német Henkel KGaA háztartásvegyipari vállalat szerdán 38 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévről kisebbségi részesedések nélkül, 84 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi milliónál. Az elemzők átlagosan 65 milliót vártak most.
A visszaesést a brit National Starch betagozása és a világméretű takarékossági program előzetes költségei okozták, nem szólva a magasabb nyersanyagárakról, meg a fő nyugati piacokon gyenge lakossági keresletről. Az első negyedévben a 219 millió eurós adózott eredmény még 6,8 százalékkal több volt az egy évvel azelőttinél, de a többlet főként adóváltozásokból származott, mert a növekedés üteme már akkor is jócskán elmaradt az egy évvel korábbitól.
A második negyedben az üzemi eredmény 67 százalékkal 113 millió euróra csökkent a tavalyi második negyedévi 339 millióhoz képest. Ez jobb az elemzők várta 35 milliónál. Egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény 7,8 százalékkal 372 millió euróra emelkedett. Az első negyedben az üzemi eredmény 0,9 százalékkal 320 millió euróra csökkent, a valutaárfolyamok változásának leszámításával 2,5 százalékkal gyarapodott.
A magyar Henkel nettó árbevétele tavaly 79,8 milliárd forint volt, 10 százalékkal több a 2006-osnál. Tavaly volt húsz éve, hogy a német Henkel megjelent Magyarországon a társág első Henkel vállalataként. A német vegyipari konszern magyar üzemeiben gyártott termékeket 33 országban - 31 közép-kelet-európai országban, valamint az Egyesült Államokban és Japánban - értékesítik.
Telekom: az osztalékra koncentrálnak a befektetők
Horror: sokkoló Richter-számok
MTI