Ezzel az első kilenc hónapban a visszaesés 4,4 százalékos, az első nyolchavi 3,9 százalékos keresletcsökkenés után (éves összehasonlításban). Nyugat-Európában 1,211 millió új autó kelt el, 9,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly szeptemberben. Augusztusban 16,5 százalékos volt a fogyatkozás.
Az új EU-tagországokban szeptemberben 93 725 új autó állt forgalomba, 7,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Visszatért a korábbi irányzat: miközben Nyugat-Európában apad, Kelet-Európában nő a kereslet. Ez csak augusztusban szakadt meg, amikor az új EU-tagországokban is 8,7 százalékkal kevesebb új autót vettek, mint egy évvel azelőtt. Az új EU-tagállamokban az első kilenchavi többlet ezzel 3 százalékos, az első nyolchavi plusz 2,7 százalék után.
Augusztusban Lettországban, Észtországban, Magyarországon - 4,9 százalékkal - és Romániában csökkent az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest, szeptemberben csak Lettországban (45,9 százalékkal), Észtországban (23,6 százalékkal), Litvániában (7,9 százalékkal) és Magyarországon (4,3 százalékkal 13 236-ra) esett vissza az új autók eladása, a többi országban nőtt, a legjobban Csehországban, 32,2 százalékkal 12 134-re, Szlovákiában 23,5 százalékkal 5016-ra és Romániában 17,4 százalékkal 26 580-ra.
A Volkswagen csoport az európai eladásokból az első kilenc hónapban 19,9 százalékkal részesedett a tavalyi első kilenchavi 19,4 százalék helyett. A második helyezett Peugeot-Citroen csoporté volt a piac 13,0 százaléka az egy évvel korábbi 13,2 százalék helyett. A harmadik helyen ismét a Ford csoport végzett, de részesedése szintén csökkent: 9,9 százalékra a korábbi 10,1 százalékról.
A Suzuki szeptemberben 22 969 autót adott el Európában, 1,1 százalékkal többet, mint tavaly szeptemberben, a piaci részaránya 1,9 százalékra nőtt 1,7 százalékhoz képest. Az első kilenchavi teljesítménye: 166 162 autó eladása Európában, 7,8 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első háromnegyed évben. Az átlagos piaci részaránya így 1,5 százalékos volt, az egy évvel korábbi 1,6 százalék helyett.
Nem csúszik a Mercedes-gyár
A kicsi kocsi újra száguld
Casco-forradalom: itt az olcsó biztosítások ideje?
Letarolja a válság az autóipart
Chrysler-GM fúzió: válság miatt elnapolva
MTI