A magyarok negyede digitálisan tévézik
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentése szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy az ingyenesen elérhető műholdas adásokat nézik.
A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. – augusztus végén összesen 2,451 millió előfizetést tartottak nyilván, 5 ezerrel kevesebbet mint egy hónappal korábban.
Az NHH által vizsgált körben az előfizetések száma ugyan csökkent, de ezen belül a digitalizáltság 43,2 százalékról 43,5 százalékra emelkedett. A digitalizáltságot jelző mutató erősödése annak köszönhető, hogy augusztusban az előfizetői körön belül 11 ezerrel 1,384 millióra csökkent az analóg előfizetéssel rendelkezők száma és 6 ezerrel nőtt a digitálisan televíziózók száma.
Mennyit tudsz az Európai Unióról? Mérd fel tudásod és nyerj!
Tízből 4 magyarnak nincs vezetékes telefonja
A kábelnet csábít minket a legjobban
A magyar mobilinternetesek fele T-Mobile-os
MTI