A kritikus határra ért a Műegyetem vegyészmérnöki és biomérnöki kara CH épületének süllyedése, amit a 4-es metróvonal és peron alatta történő építése okoz - írja a Népszabadság. Az épület ugyan statikailag valószínűleg stabil, de a repedések és a süllyedések miatt bármikor balesetveszélyhez vezethet az álmennyezet beszakadása, egy erkély vagy közbülső falak leomlása, esetleg egy közművezeték eltörése - mondta a lapnak Rózsás Péter gazdasági és műszaki főigazgató és Péhl Gábor, a beruházási és karbantartási osztály igazgatója.
A cikk szerint már a DBR Metró Projekt Igazgatóság is elismerte, hogy az építés kihatással van az egyetem épületére, de egy közelmúltban a műegyetemi szakértőkkel tartott helyszíni szemlére hivatkozva azt állították, nincs veszély. A Műegyetem vezetői szerint az alagutat fúró és a Szent Gellért téri állomást építő kivitelező emberei valóban tartottak szemlét az épületben, de erről az egyetem vezetőit nem tájékoztatták, és vizsgálat sem volt, csak szemrevételezés - írja a lap.
Nincs veszélyben statikai szempontból a Műegyetem CH épülete; a süllyedés megállt, a keletkezett repedés- és egyéb károkat megtérítik a metróépítők - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-vel.
A metróépítést megelőző vizsgálatok szerint egymilliárd forintért kellett volna megerősíteni az épületet, de ez költségtakarékosságból elmaradt, sőt még a szükséges statikai és szerkezeti vizsgálatokat sem végezték el. |
Helyettesi poszt nélkül marad a 4-es metró
Reggel óta áll a metróépítés!
4-es metró: nincs pénz, nincs is több fúrás?
BKV-menetrend: sokan csak későn kapcsoltak
Az új metrók 70-el száguldanak majd
4-es metró: betemetik a kifúrt alagutat?
MTI, Népszabadság