A mínuszból csinál pluszt a VW itthon
Akár 10 százalékos visszaeséssel is számol a Volkswagen márka értékesítésénél a kizárólagos magyarországi importőr, a Porsche Hungaria (PH), márkaigazgatója, Ferró Imre szerint eközben a márka piaci részesedése még nőhet is a tavalyi 8,5 százalékról.
Volkswagenből 15.500 jármű kelt el 2007-ben, ami nagyjából megfelelt az egy évvel korábbinak. A PH becslését arra alapozza, hogy a Golf modellcsaládnak köszönhetően erős a jelenléte a magyarországi alsó középkategóriás piaci szegmensben. Magyarországon a teljes piacon az első kilenc hónapban az eladott autók 37,6 százaléka volt alsó-középkategóriás, ez a szegmens 2,3 százalékponttal bővült 2007-hez képest a zsugorodó piacon, és aránya várhatóan tovább nő. A szegmensben a Volkswagen részesedése 10,8 százalékos a Golfnak köszönhetően.
Ferró Imre nagy reményeket fűzött a most bemutatott új, 6. generációs Golfhoz, amelyből már az idén 300-400 darabot el tudnak adni, a jövő évi terv pedig legalább 3.000 darab gépkocsi. Az előd modellből csaknem 4 millió darabot gyártott le a Volkswagen, 1974 óta pedig összesen több mint 26 millió Golfot adtak el. Magyarországon az elmúlt 18 évben eladott 180 ezer Volkswagenből mintegy 60 ezer volt Golf.
Ferró Imre elmondta: a következő hónapokban piacra kerül a Golf modell több variációja is, de a márka megjelenik az új Jettával, érkezik a VW Sirocco, majd a Polo új generációja is.
Indul a kötelező-szezon, startvonalon a biztosítók
A hatvani Bosch-gyárat is utolérte a válság
Lízing helyett bérletre váltunk?
Megint mosolyogva gördülhetünk tankolni
MTI