Annak ellenére, hogy évről-évre egye több motorkerékpár fut az utakon (a tavalyi statisztikák szerint 2008-ban csaknem 142 ezer ilyen járművet tartottak nyilván) az autóspiacra jellemző óriási árverseny a motoros kgfb-szegmenst még jórészt elkerüli. „Igaz, a motoros társadalom folyamatos bővülésére reagálva egyre több biztosító lát fantáziát a korábban egységesen extrém veszélyességi kategóriába sorolt motorkerékpárok biztosításában. Ez azonban elsősorban nem a hatalmas kedvezményekben, hanem az egyes járműfajták tudatosabb megkülönböztetésében mutatkozik meg.” – hangsúlyozza Németh Péter, a CLB értékesítési igazgatója.
Az alkuszcég saját tapasztalataira alapoz, az idei évben megkötött motoros biztosítások közel felét ugyanis az általa üzemeltetett internetes oldalon kalkulálták, és vásárolták meg az ügyfelek. „A motorkerékpárokat ugyan elsősorban továbbra is hengerűrtartalmuk alapján kategorizálják a biztosítók, de egyre több helyen látni a fenntartó életkora szerinti kockázati besorolásokat is.” – teszi hozzá az értékesítési igazgató.
Változatlan díjakon
Alapvetően elmondható, hogy azok a biztosítók, amelyek eddig sem szakítottak különösebben nagy volument a motoros kötelezőkből, szinte hozzá sem nyúltak korábbi tarifáikhoz. A piacvezető biztosítóknál ugyanakkor már érdekesebb a helyzet, hiszen nem egy társaság (Aegon, Generali, Genertel, Allianz) vélhetően magasabb kockázatot látva a motorosokban, bizonyos esetekben 5-25 százalékkal meg is emelte jövő évre vonatkozó alaptarifáit.
Szegmentált kedvezmények
Gépjármű-biztosítás, amely életet menthet |
Az ügyfélszegmentálás fontosságára Németh Péter is felhívja a figyelmet: "Mi magunk is többen motorozunk a vezetőség tagjai közül jó ideje és meggyőződésünk, hogy a motoros társadalom megérett arra, hogy a biztosítók már ne csak egy kalap alatt minősítsék kockázatosnak a szegmensünket, hanem különböző kategóriákra bontva kezeljék az egyes típusokat és motorosokat.”
Nem beszélve arról, hogy a januártól hatályos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) szabályozó törvény szerint jövőre már a segédmotoros kerékpárokra is kell kötelező biztosítást kötni, amely ugyan egy viszonylag szűk, de jelenleg egy teljesen kiaknázatlan piac a biztosítók számára.
Kötelező: 45 százalékkal rukkolt elő az Uniqa
Nyereményekkel édesgetnek a biztosítók
Rosszabbul jár, aki nem vált kötelezőt
Kgfb 2010: versenyképes díjak az Allianztól
Őrült akciót indít az AEGONdirekt.hu
Kötelező: nem lehet trükközni az üzembentartóval
November 18-án két új rádió szólal meg a Sláger és a Danubius helyén. Ön mit szól a döntéshez? Szavazzon!
Privátbankár