Hangsúlyozták, hogy a BKK célkitűzése az esélyegyenlőség megteremtése, ennek érdekében dolgoznak az akadálymentes járművek körének bővítésén, a buszok cseréjén. Ennek részeként döntöttek az öreg, magaspadlós Ikarus-buszok felújítása helyett akadálymentes használt járművek beszerzése mellett.
Kitértek arra is, hogy a budapesti közösségi közlekedés jelenleg részlegesen akadálymentes: a villamosok közül a nagykörútiak akadálymentesek, a buszok és trolik részlegesen, míg a metró- és HÉV-vonalak nem biztosítják az akadálymentes közlekedést. A teljes esélyegyenlőséget biztosító hálózat létrehozása infrastrukturális és járműbeszerzési oldalról is jelentős forrást igényel, így ennek megvalósítására még hosszú évekbe telik.
Tavaly áprilisban a BKV menedzsmentje öt, mozgáskorlátozottak számára használható midibuszt vásárolt 55 millió forintból az addig meglévő három mellé.
MTI
Kettő helyett egy vonaljeggyel, vagy bérlettel is igénybe vehetik a rászorulók február 15-től a taxirendszerű midibuszát
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 443,99 pontos, 0,41 százalékos emelkedéssel, 107 763,90 ponton, új történelmi csúcson zárt hétfőn.


