A piac változása a kiskereskedelmi forgalomban is tükröződik: míg a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 6 százalékkal emelkedett 2008. április-2009. márciusban, az előző évhez képest, addig a szupermarket és a diszkont eladásai átlag felett bővültek. Ugyanakkor a független, hagyományos kis üzleteknél 8 százalék forgalom visszaesést regisztráltak.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória adatai alapján megállapították, hogy 2008. május-2009. áprilisban a termékcsoport bolti eladása országosan 3 százalékkal, 300 milliárd forint közelébe emelkedett, az átlagot meghaladóan bővült azonban a drogéria (15 százalékkal), a szupermarket és a diszkont forgalma.
Keresett, de nem korrekt? Gazdaságos és olcsó - de egyáltalán nem korrekt! |
A forgalom növekedése összefügg a boltok számának bővülésével, a két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tavaly 26, idén május végéig tizennégy üzletet nyitott az országban. A Rossmann bolthálózata múlt évben egy, idén négy üzlettel gyarapodott.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmából a drogéria csatorna piaci részesedése 25-ről 26 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. De ennél is magasabb részesedése a pelenka, dezodor, sampon, fogkrém, szappan, hajfesték, borotvapenge, testápoló krém, arc- és szemránckrém eladásokban.
Zsarolják a multik a beszállítókat?
Akármi történik, ruhára mindig lesz pénzünk
Spórolni, spórolni! - már rég hozzászoktunk
Az áfaemelés nyertese a feketegazdaság?
Kiskereskedelem: kapnak is, de vesztenek is
MTI