Egymás után immár a negyedik alkalommal nyerte el a müncheni repülőtér a „World Airport“ díjat. A díjat a független londoni légiközlekedés-kutató intézet, a Skytrax ítéli oda – ebben az évben világszerte 8,2 millió utast véleményét kérték ki a világ több mint 190 repülőteréről.
A 2008-as szavazáson a repülőtér magas pontszámot ért el a „kínálat” és a „kényelem” kategóriában: az utasok szavazatai alapján az elmúlt évekhez hasonlóan a 2-es terminál ismét dobogós helyen végzett. München a „legjobb átszálló repülőtér“ kategóriában a második, míg a „legjobb gasztronómiai kínálat“ szavazáson a harmadik helyen végzett. A sikerszériához jelentős mértékben hozzájárult a Lufthansa, a Star Alliance és a partner-légitársaságok által is használt, illetve üzemeltetett 2-es terminál.
Európában a Müncheni Repülőtér 2-es terminálján lehet a leggyorsabban egyik repülőről a másikra átszállni. Az átgondolt építési koncepciónak köszönhetően az utasok akár 30 perc alatt is eljuthatnak egyik gép fedélzetéről a másikra. A gyorsasághoz hozzájárul a több mint 300 információs képernyő, amelyek az érkező utasokat a csatlakozásaikról tájékoztatják.
A gyorsasághoz egy ingyenes szolgáltatás is hozzájárul: ha a beérkező gép már a parkolóhelyén áll, az utasokat személyautóval viszik a csatlakozási járathoz, ezzel is értékes időt takarítva meg. Az épületen belül is gondoskodnak a gyorsaságról: ha szükséges, a reptér egyik munkatársa személyesen kíséri az utasokat a másik gép kapujához, így biztosítva a lehető leggyorsabb és legrövidebb átszállást.
A 2-es terminál mindemellett híres a bevásárlási és gasztronómiai kínálatáról. A légiutasokat több mint 110 üzlet és étterem várja. A nemzetközi konyhát kedvelők mintegy 20 vendéglátóhely közül választhatnak, a szendvicsezőtől az ötcsillagos éttermekig mindenki megtalálhatja a kedvére valót.
A Müncheni Repülőtér 2-es terminálját 2003. június 29-én nyitották meg, s a Flughafen München GmbH és a Deutsche Lufthansa AG közösen üzemelteti. A terminál megnyitása óta rendszeresen a legjobb értékeléseket kapja az utasok körében végzett közvélemény-kutatásokon.
Nagyot kaszálhat a Boeing és az Airbus
Szívük szerint spórolnának a légitársaságok
Jövőre már bruttó repülünk