Jelentősen zsugorodott az elmúlt egy évben az országos politikai napilapok piaca - tudható meg a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) tavaly és idei harmadik negyedéves adatainak összehasonlításából.
Arányaiban a Magyar Nemzetnek kellett a legkisebb visszaesést elkönyvelnie: 57,2-ről 51,5 ezerre csökkenő eladott példányszáma tíz százalékos mínuszt mutat, míg az eredményét 21,6-ról 18,7 ezerre rontó Népszava esetében 13,3 százalék ez a mutató.
A Népszabadság júliustól szeptember végéig mért átlagosan 90 ezres értékesített példányszáma egy év alatt 15 ezres zuhanást jelent, vagyis az értékesített példányszám 14,3 százalékkal volt alacsonyabb, mint az előző esztendő azonos időszakában.
Visszatért ugyanakkor a mezőnybe a Matesz-auditot évekkel ezelőtt elhagyó Magyar Hírlap, amelyből a szervezet adatai szerint átlagosan 17,7 ezer példányt értékesítettek 2009. harmadik negyedében.
Csökkent a politikai lapok népszerűsége
A reklám a múlté, a PR a jövő?
Papíron helyből jobb: mit olvas a magyar?
MTI