.jpg)
A lap információi szerint a koncessziós szerződés harmadik évétől kezdve évente 65-66 millió euró (mintegy 16 milliárd forint), összesen 1,8 milliárd euró (450 milliárd forint) rendelkezésre állási alapdíj jár a kivitelezőnek.
Ezen túl még 7,5 millió euró (1,875 milliárd forint) és 1,5-4 milliárd forint "indexált" rendelkezésre állási alapdíj is megilleti évente. Ez így összesen mai áron számolva is meghaladja az ötszázmilliárd forintot - írja a Magyar Hírlap.
Lakásvásárlás akár 0% önerővel, június 30-áig jelentősen csökkentett egyszeri költséggekkel! |
A kormányzat 2007 novemberében közölte, hogy az osztrák Strabag AG vezette Mecsek Autópálya Konzorcium nyerte el az M6-os Szekszárd-Bóly és az M60-as gyorsforgalmi út Bóly-Pécs közötti, együttesen 80 kilométeres szakaszának PPP-konstrukcióban történő megépítésére és 30 éves üzemeltetésére kiírt koncessziós tendert. A nyertes konzorcium tagja a francia Bouygues Traveaux Publics SA, a Colas SA, a brit John Laing Infrastructure Ltd., a magyar Intertoll Europe Zrt., a beruházás 10 százalékát meghaladó mértékben alvállalkozóként részt vesz a Magyar Aszfalt Kft., a Colas Hungária Kft. és a Közgép is.
A nyertes konzorcium végső ajánlatának nettó jelenértéke 266,8 milliárd forint volt. A pénzügyi záráskor érvényes alapkamat fedezeti ráta szerződéskötés napján érvényes mértékét, amint azt a közbeszerzési eljárás dokumentációja is rögzítette, figyelembe vették. A szerződéses összeg tartalmazza az építésen túl a 30 éves koncessziós időtartamon belül az üzemeltetés, fenntartás és felújítás költségeit is - fogalmazott a gazdasági tárca tavaly novemberi közleménye.
Megyeri híd: az utolsó elem is a helyén
Új utakon - kétezer milliárdból
Cáfol a DBR: csak közepesen drága a metró
Ezeket az utakat kerülje nyáron!
MTI