A Peugeot csak a kilencedik a sorban
A Peugeot 39 tagból álló értékesítési hálózata 2.906 új gépjárművet értékesített a magyar piacon 2009-ben, ami 4,13 százalékos piaci részesedést jelentett, ezzel a kilencedik helyen áll a márkák sorrendjében - közölte a Peugeot Hungária Gépjármű Importáló és Forgalmazó Kft. az MTI-vel kedden. A Peugeot 2008-ban még 4,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett Magyarországon.
Világszerte a Peugeot értékesítése 3,3 százalékkal csökkent 2009-ben - a nemzetközi autópiac 3,5 százalékos zsugorodása mellett -, így 3 százalékos piaci részesedést ért el. Európában a márka piaci részesedése 0,1 százalékponttal 7,2 százalékra nőtt a személygépkocsik, és 1,3 százalékkal, 10,7 százalékra a haszongépjárművek piacán.
A Peugeot közleményében emlékeztetett: a magyar piacon egész évben forgalomba helyezett új gépjárművek száma 70.739 volt tavaly, ami 59,5 százalékos visszaesés az előző évhez képest.
A társaság kiemelte: a Magyarországon 2009-ben forgalomba helyezett Peugeot gépjárművek 68 százaléka személyautó, 32 százaléka pedig haszonjármű volt.
A Peugeot személyautók közül legnagyobb arányban, 36 százalékban, az alsó-középkategóriás modellek (308-as, 3008-as, Partner) találtak gazdára. A 308-asból összesen 670 darab kelt el, ami a Peugeot személyautó-eladások 23,1 százalékát tette ki. Ezt követte a 2009 szeptemberében megújult 207-es, amelyből 416 kelt el az év során.
A haszonjármű piacon a Peugeot 942 darabos eladással, 8,9 százalékkal részesedik Magyarországon, a pick-upok nélküli piacon (a márkának nincs pick-upja a haszonjármű kínálatában), pedig 11,7 százalékkal. Az értékesített Peugeot haszonjárművek 43 százaléka Boxer volt, amelyből 407 darab talált gazdára 2009-ben.
A cég közleménye szerint az idén több új modellt is bevezet Magyarországon, így márciusban érkezik a Peugeot családi egyterűje az 5008-as, majd nyáron a RCZ sport kupé. A Peugeot az idén 15 százalékos eladás-növekedéssel számol Magyarországon.
Jó biznisz a gumi
2011-ben gördül ki az első magyar Mercedes
MTI