A rádió még mindig nem ment ki a divatból
2011. januárban (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 86,5 százaléka, azaz 7 ,367,000 fő hallgatott rádiót, a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében pedig átlagosan 4 óra 12 perc volt - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos felmérésén alapuló közleményből.
Az év első hónapjában mért rádióhallgatottsági adatok is alátámasztják a rádiók jelentős szerepét a lakosság körében. Különösen a reggel 7 és 9 óra közötti, illetve a délután 14 és 17 óra közötti idősávokban magas a rádiók műsoraiba való bevonódás.
Az összes nap átlag rádióhallgatottsági értékeinek további emelkedése figyelhető meg a teljes népességben, illetve szélesebb célcsoportokon is; így például a 15-59 éves korcsoport 73 százaléka, közel háromnegyede kapcsolódott be a vizsgált időszakban egy átlag napon a rádiók műsoraiba.
Az évente háromszor elvégzett helyi rádiós hallgatottságmérés első hulláma is januárban zajlott. A napi elérés a 15-49 éves lakosság körében 18 megyeszékhely közül 4-ben eléri a 30 százalékot s vannak megyék, melyekben meghaladja a 40 százalékos értéket is a leghallgatottabb rádiók esetében.
Változatos képet mutatnak a megyeszékhelyek abban a tekintetben is, hogy az egyes demográfiai ismérvek szerint mely csoportok rádióhallgatása kiemelkedő. Vásárlóerő tekintetében a magas vásárlóerővel bíró csoport (AB status) Vas, Szabolcs és Zala megyékben képvisel jelentősen magasabb arányt a rádióhallgatók között, míg a fiatalok (15-29 évesek) rádióhallgatása Veszprém, Vas és Somogy megyékben jelentősen felülreprezentált az országos adatokhoz viszonyítva.
Privátbankár