A legnépszerűbb modellnek pedig a Suzuki Splash bizonyult, 298 darab értékesítésével, amely 32 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve.
A legnagyobb visszaesést a Chevrolet, a Skoda és az Opel szenvedte el, 75,8, 75,7, illetve 74,11 százalékos csökkenéssel. Piaci részesdést tekintve második helyen áll a Ford 12,7 százalékkal, harmadikon az Opel 8 százalékkal.
A Jato felmérése szerint bár az európai eladások is visszaestek, egyes piacokon már észlelhetőek a kilábalás első jelei. A teljes európai új autó piac 13,1 százalékkal gyengébb eladási számokat produkált az év első 5 hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel 2,4 százalékot javítva a múlt hónapban mért számokon. Továbbra is a Volkswagen Golf uralja a toplistát, májusban 32,1 százalékkal növelte eladásait a 2008 májusi számaihoz képest.
A piackutató cég közleménye szerint a roncsprogramok hatása különösen azokban az országokban érezhető, ahol már huzamosabb ideje futnak. A német új autó eladások jelentősen, 39,7 százalékkal növekedtek 2008 májusához képest, 20,3 százalékkal pedig a múlt hónaphoz viszonyítva.
A franciáknál is látványosan beindult a piac májusban. Áprilisban még 7,1 százalékos volt a tavaly áprilishoz mért visszaesésük, májusra a mutató azonban már 11,8 százalékos pluszt mutat 2008 májusához képest.
A Jato Consult vezetője, David di Girolamo szerint azonban korai lenne jóslatokba bocsátkozni a roncsprogramok hosszú távú hatásait illetően, de a "mostani nehéz időkben, mikor az üzletág bármely reményt keltő szalmaszálba megkapaszkodik, igenis bizakodással tölt el minden pozitív elmozdulás."
Újraélesztik a roncspénzek az autópiacot
Pang az autópiac - adóbevétel sincs
A Volkswagennél most jön a Kánaán
Mikor lesz pénzünk Audira, BMW-re?
Persze, hogy csak nálunk nem csökkennek az autóárak
MTI
Több mint 50 százalékkal esett az értékesített új autók száma az első öt hónapban az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Megfeleződhet az Egyesült Államok negyedéves gazdasági növekedése a folytatódó kormányzati leállás miatt.

