.jpg)
Ghosn közölte: a Renault által a gyártáshoz felhasznált acélért most körülbelül egymilliárd euróval kell többet fizetni, mint két-három évvel ezelőtt. Ez az érték a vállalati nyereség felével ér fel. És a drágulás még nem érte el csúcspontját Európában - tette hozzá a Renault első számú embere, aki a Nissan vezérigazgatója is.
Továbbá az autógyártók még messze nem hárították át teljesen ezt a drágulást a vásárlókra. Júniusban a Renault modelljeinél átlagosan másfél százalékos áremelést hajtott végre.
Az energiaárak növekedésének ellensúlyozására vállalata kész a villanyautó tömeggyártására. A Nissan például 2012-re egy teljesen elektromos, szennyező gázokat nem kibocsátó autókat hozna a világpiacra. Hamarosan ezek gyártása elérné az évi 10 millió darabot. A Renault elsősorban külföldön futtatná fel termelését, a növekedést elsősorban a marokkói és az indiai gyártás biztosítaná.
Kongatják a vészharangot Németországban
Autós szivató: na milyen színű a verda?
Az első jel, hogy kevesebbet autózunk
MTI