A Suzuki a február nagy vesztese
A társaság összegzéséből kiderül: Magyarországon 2009 első két hónapjában 48,96 százalékkal - összesen 12.595 járművel - 13.131 darabra esett vissza az új autók értékesítésének száma. A legnépszerűbb márka februárban az Opel volt, amely 23 százalékos visszaesés után - 1.246 eladott autójával - a magyar piac 17,39 százalékát uralta.
A válság legnagyobb magyarországi vesztesének a februárban 69 százalékos visszaesést produkáló Suzuki mondható, amelyet a 65 százalékkal csökkenő Skoda eladások és a 60 százalékkal kevesebb járművet értékesítő Peugeot követ.
Az első két hónap statisztikája alapján a korábbi években piacvezető Suzuki részesedése 9,74 százalékra csökkent, amivel a harmadik helyre csúszott vissza a 12,34 százalékos jelenléttel rendelkező Ford után - olvasható a kimutatásban. A magyarországi autóértékesítéseket vezető tíz autógyártó közül csak a Nissan tudta növelni eladásait az év első két hónapjában, a japán autógyártó 244 darabbal több, 729 járművet értékesített az időszakban. A februárban legnagyobb példányszámban eladott modell is Opel volt, az Astrából idén februárban mintegy 20 százalékkal - 702 járművel - több kelt el, mint egy évvel korábban.
A népszerűségi lista második helyén a Ford Focus áll, amelyet a Suzuki SX4, a Volkswagen Golf, majd a szintén Esztergomban készülő Suzuki Splash követ.
A Jato felméréséből továbbá kiderül: az európai autópiacon 18,3 százalékos volt a visszaesés februárban. Az autógyártók ugyanakkor az új modellek bevezetésével növelni tudták értékesítéseiket, így például az új Ford Fiestából több mint 15 százalékkal több kelt el, mint az előző évben.
Szó sincs róla, hogy roncsautópénzt kapnánk
Inkább a kocsira költünk, mint magunkra
A GM háta mögött összefognak az európaiak
MTI