Hozzátette, hogy jelenleg több mint 80 szolgáltató központ működik Magyarországon 30 ezer munkavállalót foglalkoztatva. A PwC igazgatója úgy vélte, a következő két évben mintegy kétezer fővel bővülhet az ágazatban dolgozók száma.
A szolgáltató központok olyan belső vállalati célokra létrehozott egységek, amelyek mindazon - nem alaptevékenységgel összefüggő - operatív feladatok végrehajtásáért felelnek regionális, vagy akár globális szinten is, amelyeket egyébként a vállalat központi üzletágai látnának el. Rámutatott: a szektor a 2010-es állami költségvetés mintegy 1,2 százalékát adja a munkavállalókkal összefüggő adók, járulékok és áfa befizetések tekintetében.
Hozzátette: a verseny igen erős mind a régióban, mind a Távol-Keleten a piaci szereplők megnyerésére. Bunna Gyula szerint Magyarország akkor tudná eredményesen felvenni a versenyt a szektorban legfőbb vetélytársainak számító Romániával, Oroszországgal és Kínával, ha csökkennének a magyar béreket terhelő járulékos költségek, valamint az oktatásban is jóval nagyobb szerepet kapna a minél magasabb szintű nyelvtudás megkövetelése.
A sajtótájékoztatón Mike Colicchio, a Celanese Corporation budapesti szolgáltató központjának ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: további problémát jelent, hogy szinte kizárólag Budapesten lehet szolgáltató központokat létrehozni, mivel a vidéki városokban nincs meg a kellő infrastruktúra - elsősorban irodaházak - valamint a megfelelő tudásbázis.
Hathavi bérrel lépnek le a miniszterek
Az önkormányzatok is várják a roma diplomásokat
Mit tehet a kismama, ha dolgozni menne?
Kismamák az álláspiacon - megéri dolgozni?
Egy éve várnak fizetésükre a szörpgyár dolgozói
Vastagabb volt az év végi jutalomboríték
MTI