A tojás vezet a nyúl előtt
Az édességek húsvéti szezonjában az eladott mennyiség 900 tonna volt, ami értékben 2,7 milliárd forintot tett ki - tartalmazza az MTI-hez eljuttatott közlemény.
A múlt évben mennyiségben 7, értékben 22 százalékos volt a növekedés az előző évi ünnepi periódushoz képest a csokoládéból készült tojás, nyúl, bárány, csibe, valamint az ajándékcsomagok értékesítésében.
Tavaly az ünnepre szánt édességek bolti eladásából 42-42 százalék jutott a nyúlra és a tojásra. Értékben a tojás vezet a nyúl előtt, amely iránt nőtt a kereslet, a Nielsen adatai szerint. Mennyiségben a kacsát, bárányt és csibét összefogó "egyéb" szegmens 5 százalékkal részesedett.
A piac fontos jellemzője továbbá, hogy az eladások egyre jobban koncentrálódnak a hipermarketre. Az eladott mennyiség 59 százaléka a legnagyobb eladóterű üzletekben talált vevőre tavaly. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2.500 négyzetméter közötti üzletekben pedig a húsvéti csokoládéforgalom 26 százalékát regisztrálták. A hagyományos, 400 méteres és kisebb üzletek mindössze 15 százalékkal részesedtek a húsvéti édességek eladásából a tavalyi szezonban.
Korai ünnep: miért pont most van húsvét?
A húsvét nem dob a nyúltenyésztőkön
MTI