A bevételek 7,5%-kal 147,4 milliárd forintra mérséklődtek 2010. első negyedévben 2009 azonos időszakához képest. A bevételcsökkenés oka elsősorban, hogy mindhárom országban csökkentek a vezetékes hangalapú és az adatbevételek, valamint Magyarországon csökkentek a mobil hangalapú és a rendszerintegrációs és információtechnológiai szolgáltatásokból származó bevételek - olvasható a társaság közleményében. Ezen csökkenéseket részben ellensúlyozta a magyarországi mobil internet és a TV szolgáltatásokból származó bevételek növekedése. A forint jelentős erősödése miatt azonban a nemzetközi leányvállalatok bevételei forintban számolva kisebb mértékben járultak hozzá a csoport bevételeihez (2009 azonos időszakához képest ebben a negyedévben a macedón dénár és az euró egyaránt 7,8%-kal gyengült a forinthoz képest).
Az EBITDA 10,7%-kal 57,7 milliárd forintra mérséklődött, az EBITDA ráta 39,1%-ot ért el.
A legnagyobb európai távközlési vállalat, a Deutsche Telekom szerdán 767 millió eurós adózott eredményt jelentett az első negyedévről az egy évvel korábbi, 1,12 milliárdos veszteség után. A tavalyi első negyedévi eredményt a nagy-britanniai T-Mobile húzta le, de azt azóta bevitték egy France Télécommal közös vegyesvállalatba. Az elemzők átlagosan 714 millió eurós adózott eredményre számítottak most. |
Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow 50,5 milliárd forintról 39,8 milliárd forintra csökkent. Az EBITDA csökkenése mellett romlott a működő-tőke is, elsősorban a szállítói számlák kiegyenlítési időpontja közötti évközi eltérés következtében.
Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott: "a gazdasági visszaesés, az erős verseny és fő piacaink telítettsége következtében az előző negyedévekben kialakult kedvezőtlen gazdasági környezet 2010 első negyedévében is negatív hatással volt üzleti teljesítményünkre. Mindeközben továbbra is célunk piaci pozícióinkat tovább erősíteni, valamint működési- és költséghatékonyságunkat szervezeti átalakítások által javítani. Az elmúlt hónapokban nem csupán megőriztük vezető pozíciónkat fő piacainkon, hanem részesedésünket a mobil internet és a TV piacon növelni is tudtuk. A kedvező szatellit TV és IPTV ajánlatainknak köszönhetően a Magyar Telekom ma már a második legnagyobb TV szolgáltató Magyarországon. Célunk, hogy piacvezetők legyünk ezen a piacon is. A közelmúltban jelentettük be, hogy számos jelentős változtatást vezetünk be a társaság szervezeti felépítésében annak érdekében, hogy tovább javítsuk működési és költséghatékonyságunkat. A szervezeti változtatások lehetővé teszik, hogy a jövőben gyorsabban és hatékonyabban reagáljunk a piaci környezet és a tágabb gazdasági környezet változásaira. Ezek a társaság számos területére kiható intézkedések elősegítik, hogy hatékonyabban szolgáljuk ki a tömegpiacokat, ahonnan bevételeink legnagyobb része származik" - mondta Christopher Mattheisen.
MTI, Privátbankár