A világ kiválóságait itthon is megtaláljuk
Az amerikai fogyasztók által leginkább preferált vállalatokról közölt lista nyolc szereplője közül nincs mindegyiknek hazai leányvállalata, de termékeik közvetve vagy közvetlenül Magyarországon is hozzáférhetőek.
A lista élén a Walt Disney cégcsoport található, amelyet elsősorban a konszernhez tartozó ESPN sportcsatorna juttatott az első helyre. Az EPSN 2009-ben a szórakoztatóipari cég működési bevételének több mint a felét adta - olvasható a közleményben.
A második helyre a világ PC mikroprocesszor piacának 80 százalékát uraló Intel került. A harmadik a UPS csomagküldő szolgálata lett, amely többek között új szolgáltatásával, a szén-dioxidmentes csomagküldéssel nyerte el a fogyasztói bizalmat.
A listára felkerült továbbá az Apple és az Adobe számítástechnikai, a Philip Morris és az Altria dohányipari, valamint a háztartási termékeket gyártó Procter & Gamble is.
A listán szereplő cégek közül a presztízs szolgáltatást nyújtó Singapore Airlines légitársaság, valamint a luxustermékeket forgalmazó Nordstrom ruházati lánc nincs jelen Magyarországon.
A Young and Partners közleménye kiemeli, hogy a magyar fogyasztói piac jelentősen eltér az amerikaitól. Itt az ár a legfontosabb tényező, ennek alárendelt szempont a minőség, a funkcionalitás és a termékek egészségre gyakorolt hatása.
Csányi: meg kell tartani a jelenlegi irányt
A magyar cégek tesznek a kockázatokra
MTI