
Az ENSZ Nemzetközi Munkaügyi Szervezetének (ILO) 2003-as adatai szerint a munkahelyi halálozások száma világszerte elérte az évi 2 millió főt. A balesetek 80 százalékáért az emberi mulasztás, a hanyagság és a hozzá nem értés a felelős, valamint a folyamatos versengés és a rossz minőségű halászhajók is mind a kockázatot növelik.
"A halál legfőbb oka általában a hajó elvesztése. Mikor az elsüllyed, akkor a legénység legnagyobb része, vagy akár minden tagja meghalhat. Másik ok lehet még az összeütközés vagy a robbanás" - mondta Jeremy Turner, a FAO egy halászati szakértője, aki részt vett a beszámoló megírásában. A szakértő véleménye szerint a költségek csökkentése miatti létszámleépítés, a képzés hiánya, a rossz időjárási viszonyok és a kimerültség mind szerepet játszanak a balesetek előfordulásában.
"Mikor valaki így halászik, akkor ott már nem lehet szó biztonságról" - mondta a szakértő, aki hozzátette, hogy halászati szempontból a legveszélyesebb területek közé a Csendes-óceán északkeleti része, az Atlanti-óceán északi területei, valamint az Északi-tenger tartoznak. A jelentés szerint 2006-ban a halászat körülbelül 110 millió tonna hallal látta a világot. Az első számú kitermelők közé Kína, Peru és az Egyesült Államok tartoznak.
Milyen lesz a világ legjobb munkája?
MTI