
Pénteken a német parlament felsőháza (Bundesrat) is jóváhagyta az alsóház (Bundestag) által már elfogadott áprilisban kidolgozott javaslatot.
Jelentős az igény az országban arra, hogy úgynevezett roncsprémiummal ösztönözzék a környezetbarát autók vásárlását, egyben hozzájáruljanak az autópiac élénküléséhez is. A német nagykoalíció ezen igények kielégítése érdekében döntött úgy, hogy további 3,5 milliárd euróval 5 milliárd euróra növelik a roncsprémium év végéig történő kiterjesztéséhez szükséges pénzeszközöket.
Araboké lesz a Porsche?
A Porsche járműipari cég részvényének legalább 25 százalékát akarja Katar megszerezni. Az arab emírség törekvéséről a hétfőn megjelenő Der Spiegel című lap számol be, értesültek a hírügynökségek. Katar az elmúlt pár hétben jutott el a döntésig, április végén még csupán tanulmányozta a részesedés vásárlásának lehetőségét.
Német sajtóértesülések szerint a hét végén folytak a tárgyalások a katari belépésről, illetve hogy hogyan tudnák az emírség jelentős részvényszerzést megakadályozni, tekintettel arra is, hogy a Volkswagen részvénytőke több mint fele a Porsche céget birtokló család, illetve a Volkswagen volt vezére, Ferdinand Piech kezében van. A Porsche a Volkswagenben csak jelentős - állítólag 9 milliárd euróra rúgó - adósság vállalásával tudta bevásárolni magát.
Lehet, hogy heteken belül eldől a Porsche jövője - írja a Spiegel, mely szerint tőkeemelést határozhatnak el a tulajdonosok, bár az ehhez szükséges 4-5 milliárd eurónyi pénz leghamarabb ősszel érkezhet a Porsche számlájára. Katar - példátlan módon - olyan szavazati erőt akar, amivel beleszólhat a Porsche döntéseibe - vélekedik a német sajtó.
A katari bevásárlási szándékról maga a katari emír értesítette nem olyan rég a Stuttgartban lévő német vállalat vezetőségét. A Porsche akkor éppen azon dolgozott, miként szerezhetné meg a Volkswagen 75 százalékát. Akkor a lapok azt írták, hogy a Porsche bankoktól már 10 milliárd eurót szerzett, de további 2 és fél milliárdra(újabb értesülések szerint 1,75 milliárdra) lenne szüksége, tekintettel meggyengült pénzügyi helyzetére.
A Chrysler romjain építkezik a FIAT
Persze, hogy csak nálunk nem csökkennek az autóárak
Mikor lesz pénzünk Audira, BMW-re?
MTI