A VW kevésbé érzi a válságot, a Renault annál inkább
Az új autók iránt csökkent kereslet miatt több mint nyolcvan százalékkal kisebb volt a Volkswagen adózott eredménye az idei második negyedévben az egy évvel korábbinál, de a német autógyárcsoport számos versenytársával ellentétben nyereséges maradt.
A wolfsburgi székhelyű - Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti és Scania márkákat gyártó - konszern, amelyhez nemsokára csatlakozik a Porsche is, 283 millió eurós adózott eredményt ért el az idei második negyedévben, 83 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 1,64 milliárd eurónál.
A Volkswagen bevétele 27,2 milliárd euró volt, 7,7 százalékkal kisebb a tavalyi második negyedévi 29,5 milliárdnál.
A cég az idei második negyedben 1,66 millió személy- és teherautót értékesített, 3 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi második negyedévben. A csoport 1,57 millió járművet állított elő, 10 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Az idei első félévben a Volkswagen adózott eredménye 494 millió eurót tett ki, 81 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 2,5 milliárd eurónál. Bevétele 51,2 milliárd euró volt, 9,4 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 56,5 milliárdnál.
A Volkswagen a piac jelentős ingadozására hivatkozva nem közölt határozott előrejelzést az év hátralévő részére, de arra számít, hogy idén az év egészében adózott eredménye, bevétele és az eladott autók száma is elmarad majd a tavalyitól.
A vártnál nagyobb veszteséget jelentett a Renault francia autógyár az első félévről, de arra számít, hogy a világ autópiaca az idén kevésbé szűkül majd az eddig vártnál.A Renault vesztesége 2,71 milliárd euró volt adó után. A tavalyi első félévben 1,58 milliárdos adózott eredményt ért el. A csoport 946 millió euró üzemi veszteséget szenvedett a tavalyi első félévi, 845 milliós üzemi eredmény helyett.
A francia csoport bevétele 15,991 milliárd euró volt az első félévben, 23,7 százalékkal elmaradva az egy évvel korábbitól. A féléven belül azonban javulás mutatkozott: az első negyedévben még 30,8 százalékos volt a visszaesés éves összevetésben, a második negyedben 16,9 százalékos.
A csökkenő bevétel ellenére 2009 első félében stabil maradt a Renault részesedése a világ zsugorodó autópiacán, amelynek a francia gyár a 3,7 százalékát birtokolta.
A Renault egyúttal javította az idei évre szólót előrejelzését. A cég arra számít, hogy a világpiacon idén több mint 57 millió új járművet értékesítenek az autógyárak az eddig várt 55 millió helyett, vagyis a piac tavalyhoz képest 12 százalékkal szűkül az eddig jósolt 15 százalék helyett.
Ötödével esett a világ legnagyobb autógyára
A VW zsebből kifizeti a Porschét, de tőkét emelhet
VW: mi leszünk a legnagyobbak!
A válság ellenére népszerű a VW
Senkit sem érdekel a roncsprémium?
Mutasd a kocsid, megmondom milyen cascód van!
A románok tartják versenyben a Renault-t
MTI