A Volán-társaságcsoportot érintő problémákról a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége és a Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezetének (ZVDDSZ) közös sajtótájékoztatón adott tájékoztatást - közölte az MTI.
Szili Ernő, a Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezetének (ZVDDSZ) ügyvezetője arról beszélt, hogy a Volán cégcsoport csak akkor tud veszteségek nélkül működni, ha nem csökken az állami finanszírozás. A veszteségeket ugyanis már csak járatleállításokkal tudják kompenzálni – mutatott rá.
A Volán társaságokkal szemben évek óta elvárás, hogy veszteségmentesen biztosítsák a szolgáltatásokat. A cégcsoport ingatlanvagyonát az elmúlt években már értékesítette, és a szükséges létszámleépítéseket is megtette. Tíz évvel ezelőtt 30 ezer munkavállaló dolgozott a Volán társaságoknál, ma az alkalmazotti létszám nem éri el 19 ezret. Az elmúlt években néhány járatot is leállítottak, hogy a növekvő üzemanyagárak mellett veszteségmentesen tudják biztosítani a szolgáltatásokat.
A gazdaságos működésnek köszönhetően a Zala Volán 2010 évi eredménye eléri az 50 millió forintot.
A magánszektorban sem fogják engedni, hogy csökkenjenek a fizetések - mondta Orbán Viktor hétfőn a Parlamentben. Bővebben>> |
Horváth László úgy vélekedett, a városi tömegközlekedésre jutó 35 milliárd forintból a városok közösségi közlekedését lebonyolító ’Volán-társaság többet érdemelne”, ugyanis a támogatás döntő részét, mintegy 32 milliárd forintot a BKV használ fel.
Az alelnök szerint a Volán-társaságnak további gondot jelent az idei évtől a 13 százalékos korkedvezmény-biztosítási járulék finanszírozása is, ami a cégcsoportnak 3-3,5 milliárdos teher.
Horváth László a bértárgyalásokkal kapcsolatban azt mondta; a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége kész folytatni a tárgyalásokat, ha bérkompenzációként a mostani 2,2 százalék helyett az OÉT ajánlásának felső határa, 5-6 százaléka volna az irány - tudósít a távirati iroda.
MTI