Agresszív reklámokkal generálnak fogyasztást az USA-ban
Csak a nagy leértékelések és az agresszív reklámhadjárat miatt költekezik továbbra is jelentős mértékben sok amerikai az ünnepi vásárlási időszakban - állapította meg a csütörtöki The Wall Street Journal. Az újság szerint ez a két tényező az utóbbi napokban fellendítette a kiskereskedelmi forgalmat, de a szakértők véleménye szinte egyöntetű: ez csak átmeneti jelenség a recesszió közepette.
Előző nap váltak ismertté a Cyber Hétfő eladási adatai, ez a nap megfelel a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban a múlt heti Fekete Pénteknek, a vásárlási szezon első napjának, amikor az óriási engedményeknek köszönhetően nagy eladásokat rögzítettek. Az internetes eladások 15 százalékkal ugrottak meg az egy évvel korábbihoz képest; fogyasztók milliói klikkeltek és vásároltak, kihasználva a hatalmas kedvezményeket és a felkínált ingyenes szállítási akciókat. Volt olyan cég, amelyik 40 százalékos forgalomnövekedésről számolt be.
USA: rekordmélységben a kiskereskedelem
Elemzők szerint a kereskedők visszás helyzetbe kerültek: a forgalmat csak nagy árengedményekkel tudják fenntartani, ezzel viszont saját profitjuk ellen dolgoznak. A karácsonyi időszak általában a kereskedelmi láncok éves bevételének egyharmadát produkálja, és a cégek ezekben a hetekben szívják fel magukat, hogy a következő év silányabb első hónapjait túléljék.
A tekintélyes üzleti napilap szerint az idei ünnepi szezon évtizedek óta a leggyengébb forgalmat fogja mutatni. A munkahelyek számának csökkenésével a fogyasztói költekezés az elkövetkező hónapokban ráadásul még jobban vissza fog esni.
Recesszió uralja az egész eurózónát
Kiskereskedelem: röpködnek a mínuszok
A karácsonyon is a multik kaszálnak
MTI