Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra a második és harmadik ajtónál lesz lehetőség. Biztonsági őrök felügyelnek arra, hogy ezeken az ajtókon ne szálljanak fel utasok.
Az elsőajtós felszállási rendszert a BKV a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon vezeti be.
A kísérleti program célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelők által okozott károk csökkentése.
A BKV - közlése szerint - mindent megtesz a zökkenőmentes átállás érdekében, azonban az első napokban - különösen a reggeli és délutáni csúcsidőszakban - a rendszer várhatóan nem lesz teljesen problémamentes. Számítani lehet arra, hogy a buszok a megszokottnál valamivel többet állnak majd a megállókban.
Az új rendszer bevezetését követően a BKV összegzi a tapasztalatokat, ezután pedig "megteszi a szükséges intézkedéseket".
Zártláncon a 4-es metró: tesztelik, elég kényelmes-e
Demszky Bajnaitól kér pénzt a BKV életbentartására
Hétköznapi valóságshow: figyel a BKV
MTI