A 4824 nagyvállalat megkérdezése alapján készült kutatás szerint 2007-ben még a nagyvállalatok 40 százaléka, mintegy 2000 cég támogatta a kultúrát, többnyire pénzzel. Egy adományozó átlagosan 2 millió forintot költött mecenatúrára, ugyanakkor a cégek kevesebb mint egytizedétől származott az összes támogatás háromnegyede. A támogatók közel háromnegyede olyan keveset adott, hogy az csupán a támogatások 7 százalékát tette ki.
A cégek kilenctizede 2009 elején már arról számolt be, hogy a gazdasági válság közepesen vagy súlyosan érinti, ezért négyötödük takarékossági intézkedésekre kényszerül. Ám kiderült, hogy a művészet iránt addig elkötelezettnek mutatkozó vállalkozások egyharmada már 2008-ban felhagyott a mecenatúrával, 2009-ben pedig már csak a fele tervezett ilyet. Majdnem egymilliárd forinttal kevesebbet, összesen 3,1 milliárd forintot költöttek kultúratámogatásra 2008-ban.
Jellemző, hogy a támogatottak között a különböző fesztiválok, zenei események kerülnek az élre, viszont pályakezdő képzőművészeknek, íróknak aligha akad pártfogójuk - írta a Népszabadság.
A karttellekre fókuszál a GVH idén
Népszabadság