
A szakértő szerint a jelenlegi recessziós gazdasági környezetet szűkülő marketingbüdzsé és erős konkurencia jellemzi. A marketing-szakértő beszélt arról is, hogy a magyar kis- és középvállalatokra jellemző a kivárás, amikor egy nagyobb cég, multi jelenik meg a környezetükben. Ez azonban a legrosszabb megoldás - hangsúlyozta. Úgy vélte, ehelyett cselekedni kell, a korábbi ötleteket megvalósítani.
Nem jó stratégia a kevesebb kommunikáció sem, recessziós környezetben "a csönd egyenlő a halállal", fogalmazott.
Wolf Gábor számos, jelenleg jól használható marketing eszközt ajánlott a hallgatók figyelmébe. Ezek közé tartozik az új érdeklődőknek felajánlott "csali", a termékek és szolgáltatások prémium verzióinak bevezetése, a kínált termékek előnyeit taglaló lista készítése, vevői idézetek összeállítása, valamint piaci bevezetési kampányterv kidolgozása.
Wolf Gábor hangsúlyozta: a 2009-es évet nem az fogja megnyerni, aki okos, hanem aki előbb cselekszik. A konferencia központi témája, hogy a recesszió közepette hogy készíthetnek hatékony marketing tervet a kkv-k.
A rendező Wolf Gábor marketing szakértő szerint a magyar cégek tömege képes ugyan világszínvonalú terméket előállítani, de csak nagyon kevesen tudják világszínvonalon eladni, mivel a marketing területén minimum 20 év a hátrány. A rendezvényen csaknem másfél ezer kis- és középvállalati vezető vett részt.
Hogyan adja el a válságot a pénzpiac?
Kivégzi a válság a rádióreklámokat?
Minket ugyan nem tudnak beetetni
MTI