Az új üzletág az 50 felettiek igényeire és lehetőségeire fókuszál, és célja, hogy ennek az egységesnek korántsem tekinthető társadalmi rétegnek kínáljon az életkörülményeikhez igazodó biztosítási megoldásokat. A következő évtizedekben egyértelmű, hogy ez a korosztály a kormányzati, a civil és az üzleti szféra, valamint a családok figyelmének középpontjába kell, hogy kerüljön - magyarázza a biztosító közleményében, a lakossági üzletágat miért így indítják el.
„Nálunk érték, ha valaki 50 feletti. Az egész világunk a 18-49 közötti korosztályról szól, miközben egyértelműen látszik, hogy Európában mindenhol dinamikusan növekszik az 50 felettiek aránya a társadalmon belül. Nincs ez másképp Magyarországon sem - mondja dr. Orosz András, a Dimenzió Biztosító ügyvezető igazgatója.
Az 50 felettieket – ellentétben a társadalomban még sok helyen tetten érhető mellőzöttséggel - sok és fontos érték jellemzi: bölcsesség, élettapasztalat, felelősségteljes gondolkodás. Hisszük, hogy 50 felett az élet egy új, vitális szakasza kezdődhet. Tekintsünk úgy az ötvenen túli évekre, mint az egyik legértékesebb, célokkal és lehetőségekkel teli életszakaszra. Ezzel együtt tekintsünk úgy az ’50 pluszosokra’, mint társadalmunk kiemelten értékes, aktív tagjaira. Mi, a magunk eszközeivel, ebben szeretnénk partnerek lenni – mondta Orosz.
A Dimenzió Biztosító a szeptember 1-jei indulással az első olyan - 100%-ban magyar tulajdonú - életbiztosító a magyar életbiztosítási piacon, amely – fenntartva és tovább erősítve az elmúlt 20 év alatt felépített munkáltatói üzletágát, építve az öngondoskodás területén szerzett tapasztalatára - lakossági oldalon kifejezetten egy szegmensre fókuszál.
Járadékbiztosítással egészítenék ki a nyugdíjat
Az 50 felettiek legnagyobb félelmei az egészségi problémákkal és a megélhetési gondokkal kapcsolatosak. A nyugdíjcélú megtakarításaik szerények, a nyugdíjba vonulók egy része a szürkegazdaságban dolgozott, azaz nyugdíjjárulék-befizetései minimálisak voltak, így alacsony nyugellátásra jogosultak. Az 50 felett állásukat elvesztők nagyon rossz eséllyel tudnak érvényesülni a munkaerőpiacon, az aktív korukban felhalmozott tb befizetésük és a felhalmozott megtakarításuk, esetleges vagyontárgyaik kell, hogy fedezetet biztosítsanak a nyugdíjas időszakra. Mindnyájuk számára kulcskérdés a nyugdíj melletti rendszeres, havi fix bevétel megteremtése, amelyet a Dimenzió szeptembertől egy speciális, a piacon egyedülálló járadékbiztosítás formájában kínál az ügyfeleinek.
Felejtsük el az apró betűs részt
Mint Orosz András elmondta, 50 felett két célra takarítanak meg főleg az emberek: a saját egészségükre, illetve a család, az unoka támogatására. Az 50 felettiek élethelyzeteihez igazodva a biztosításaink ezekre a szükségletekre koncentrálnak. "Sok új, a magyar piacon még nem létező szolgáltatást tudunk bevezetni. Ígérhetem, nagyon izgalmas termékekkel készülünk!” – tette hozzá dr. Orosz András.
Tudatosan fordultunk a klasszikus életbiztosítások felé - folytatja az ügyvezető igazgató. Hiszem, hogy a magyar piacon a befektetésekkel kombinált életbiztosítások dominanciája lassan normalizálódik, a klasszikus életbiztosítások aránya pedig nőni fog. Fontos, hogy az életbiztosítások biztosítási tartalma felértékelődjön. Személy szerint remélem, a jövőben a piaci versenyt egyre inkább ez, nem pedig a különböző – az ügyfelek által néha nehezen követhető - befektetési struktúrák versenye fogja jellemezni.
A Dimenzió ígéri, aki náluk köt biztosítást, apró betűs résszel bizonyosan nem fog találkozni. A lakossági üzletágat érthető és egyértelmű kommunikációval akarják útjára indítani.
Privátbankár