A többek közt csengőhangokat, játékokat, videoklipeket ígérő emelt díjas sms-ekre az erre szakosodott tartalomszolgáltatóknál lehet előfizetni, azonban a szolgáltatás igénybevételének feltételei sok esetben nem tisztázottak, a felhasználók ugyanis sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy egy megrendeléssel folyamatos szolgáltatásra, akár heti több üzenetre fizetnek elő, és ez akár hetente több ezer forintba is kerülhet nekik - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság. A mobilhasználat biztonságának növelése érdekében ennek megfelelően az NHH megszigorította az emelt díjas sms-ek küldésének rendjét.
A hatóság a fogyasztók biztonsága érdekében mindhárom mobilszolgáltatónál előírta, hogy - az eddigi gyakorlattól eltérően - alapbeállításként az kerüljön rögzítésre az előfizetésekben, hogy ilyen típusú szolgáltatás automatikusan nem vehető igénybe. Előírták továbbá azt is, hogy a harmadik félnél (tartalomszolgáltatónál) megrendelt emelt díjas sms-t a mobilszolgáltató csak abban az esetben továbbíthatja, ha a felhasználó a saját mobilszolgáltatójánál előzetesen egyértelműen jelezte és engedélyezte, hogy ilyen típusú szolgáltatásokat igénybe akar venni.
A szolgáltatónál történő előzetes regisztráció jelenleg még csak a T-Mobile-nál kerülhetett bevezetésre, ugyanis a Pannon és a Vodafone bírósághoz fordult a hatóság döntése ellen. Kereseteik elbírálása még folyamatban van, de az NHH várakozása szerint a közeljövőben náluk is bevezetésre kerülhet a hatóság által elvárt gyakorlat. Az NHH várakozásai szerint a lépés nagymértékben javítja majd a jogbiztonságot, és csökkenti a fogyasztók kiszolgáltatottságát, ha mindhárom mobilszolgáltató esetében jogerőssé válik a határozat és bevezetésre kerül a korlátozás.
A tévézéshez kötődnek leginkább a magyarok
Tavaly rákattantunk a mobilnetre
A Skype lett a telefoncégek mumusa
Sms, parkolójegy riasztó: elkezdődött a számháború
Privátbankár