“A jelen helyzet alapján felelőtlenség lenne egyértelműen azt állítani, hogy már talpra állt az európai új autó piac, azonban az a tény, hogy mostanra mind az öt legjelentősebb piacon pozitívak a számok, mindenképp bizakodásra ad okot”, fejtegeti David DiGirolamo, a JATO Consult vezetője. Az augusztusi szabadságolási időszak mindig negatívan befolyásolja az új autó eladásokat, de ennek ellenére látható a növekvő tendencia. Ugyan az év eddigi 8 hónapjának össz-eladásai még mindig 7.3%-kal elmaradnak a tavalyi év azonos időszakának számaitól, júliushoz képest realizált a piac egy szerény, 1.2%-os növekedést.”
Talán nem meglepő, hogy továbbra is a VW Golf uralja a modellek toplistájának első pozícióját, immár ötödik hónapja folyamatosan. Nem is érdemtelenül, ugyanis az év első nyolc hónapjában 17.3%-kal, míg augusztusban 39.5%-kal növelték eladásaikat a tavalyi év azonos időszakaihoz képest.
A Ford Fiesta továbbra is a második helyen, 36.9% forgalomnövekedéssel az év eddigi 8 hónapjában, valamint 33.3% plusszal Augusztusban. A top tízes lista további pozícióiban viszont igen dinamikus átrendeződések történtek, ugyanis az Opel/Vauxhall Corsa a korábbi ötödik helyről a harmadikra került fel (+15.9% tavaly júliushoz képest), a Peugeot 207 a harmadikról a negyedik helyre esett vissza (+1.2%) és a Renault Clio a júliusi kilencedik helyéről az ötödik sorba kapaszkodott fel. A top tíz alsó felében a Focus továbbra is a hatodik (-5.3%), a Fiat Punto lecsúszott a korábbi negyedikről a hetedik helyre, a hónapban realizált kimagasló +45.7%-os forgalomnövekedés ellenére. Visszakerült a top 10-be a Skoda Fabia, ahol is a hónapban produkált 3.9%-os növekedés a nyolcadik helyhez volt elég. A Fiat Panda a nyolcadikról a kilecedik helyre került (+37.2%), míg az Opel/Vauxhall Astra a hetedikről a tizedik helyre esett vissza (-1.1%).
Országonkénti trendek
Az augusztus rendszerint uborkaszezon az új autó értékesítésben is, ugyanis az egész kontinens szinte egyszerre nyaral. Így az idén sem tartogattak az értékesítési számok pozitív meglepetést. Mivel az öt főpiac jól teljesített, így a 2008 és 2009-es év januártól augusztusig terjedő időszakait összehasonlítva az idei elmaradást sikerült további 1.2%-kal csökkenteni, bár még így is sok piac jóval a 2008-as eladási szintek alatt teljesít.
Csökkent az új autók szén-dioxid kibocsátása
Milyen autók mennek? Kicsiben gondolkozunk
Padlófék-effektus az új autók piacán
Éledezik az autópiac: a VW Golf a kedvenc
Privátbankár