A roncsprogaramok biztosította népszerűségnövekedésnek köszönhetően a piacvezető Volkswagen Golfnak, a Ford Fiestának, a Fiat Puntónak, valamint a Renault Mégane-nak sikerült csak éves szinten növelni eladásaikat 2008 azonos időszakához képest.
Az európai újautó piac tovább halad a talpraállás rögös útján, 7,5%-os növekedést realizálva szeptemberben, a január-szeptemberi időszak negatív szaldója pedig mostanra 5,7%-ra csökkent.
Golfból 59,552 db fogyott szeptemberben, 56%-kal több, mint tavaly ilyenkor, azonban a Polo és a Passat modellek lényegesen gyengébb teljesítményt nyújtottak a hónapban. A Ford szorosan zárkózik fel a VW mögött 51,291 db új Fiesta eladással szeptemberben, ami 63.9%-kal haladja meg a tavaly szeptemberi számaikat, valamint 12,000 darabbal a toplistán következő Opel/Vauxhall Corsát.
A Fiat is jó hónapot zárt szeptemberben Európában. Mind a Punto (+66.2%), mind a Panda modellek bekerültek a top 10-be. Az új Renault Mégane zárja a szeptemberi top 10-es sort a legmagasabb, 90,4 százalékos forgalomnövekedéssel.
David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője nincs meggyőződve arról, hogy ezek a számok hosszú távon tarthatók lennének. “A jelenleg látott növekedést a kisautók, valamint az új modellek generálják, vagyis a roncsprogramok kedvezményezettjei. Ez azonban nem a valós kép az egyes piacok, valamint a modellek teljesítményéről. A roncs-akcióknak hamarosan vége, tehát nemsokára kiderül, hogy a most látott növekedési ütem hosszútávon fenntartható-e vagy sem.”
Márkák teljesítménye
Továbbra is a Volkswagen vezeti a márkák európai toplistáját. A márka első 9 hónapban produkált egészségesnek mondható 3,7%-os növekedése csaknem kizárólag a Golf Németországban aratott sikerének köszönhető. A többi márka teljesítménye tükrözi inkább hívebben a jelen piaci helyzetet, melyek közül sokan a 2008-as számaikat sem érik el, ha a két vizsgált év első kilenc hónapját vesszük figyelembe.
Országonkénti eredmények
A legtöbb európai piacot továbbra is a csökkenés jellemezte szeptemberben az új autó eladások terén. Különösen a kelet-európai országokban szembeötlő a vészes visszaesés, ami elsősorban az egyre szigorodó banki hitelezésnek, a néhány piacon bevezetett jelentős áfa-emelésnek, valamint a Nyugat-Európában sikeresnek bizonyult roncsprogramok hiányának tudható be.
A német roncsprogram eredménye egyértelműen megmutatkozik az év első kilenc hónapjának számaiban, a brit roncsakció serkentő hatása pedig előreláthatóan 2010-re is átnyúlik majd - olvasható a JATO Dynamics közleményében.
Kocsival, de egy fillér nélkül éltünk eddig?
Autópiac: nyugaton a helyzet változatlan
Gázolajból többet vettünk
Ha időben az autóhoz érünk, nem bilincselhetnek
28 évvel később: mibe kerül az autózás? Képek
Privátbankár