A közel 330 ezer üzembe helyezés 2,9 százalékkal meghaladja a 2009-es adatokat. Az adatok annak ellenére is tovább javultak, hogy két éve egy használtautó-prémium lendített a piac bevételein.
A rekord viszont nem tükrözi teljes mértékben a hazai keresletet. A 330 ezer személygépkocsi mintegy 23 százalékát csak ideiglenesen helyezik üzembe Ausztriában, ezeknek a járműveknek a harmadát három hónapon belül exportálják. Burkhard Ernst, a járműkereskedők szakmai szövetségének elnöke arra figyelmeztet, hogy a gépkocsik ideiglenes, jellemzően csak egy napra történő üzembe helyezését sokszor az eladási adatok "feljavítására" használják, a járművek értékét viszont csökkenti ez a taktika.
A szektor forgalma összességében kedvezőbben alakult a vártnál. Előzetesen kevesebb mint 300 ezer üzembe helyezéssel számolt 2010-re az ágazat. A kamara örvendetesnek tartja, hogy míg Németországban az ottani úgynevezett roncsprémium-program végét követő évben 28 százalékkal csökkentek az eladások, Ausztriában nem következett be hasonló visszaesés.
A gyártók közül 2010-ben is a VW konszern adta el Ausztriában a legtöbb új autót. A VW hét százalékkal növelte eladásai számát, amelyek így az összes ausztriai eladásnak közel 17 százalékát tették ki. A legnagyobb növekedést a második legkedveltebb gyártó, az Opel érte el Ausztriában, 16 százalékkal nőttek az eladásai. Az Opel piaci aránya nyolc százalék volt 2010-ben.
MTI