
„Bármilyen jó is az ötlet, arra mindenképpen fel kell hívnunk a figyelmet, hogy az OBB és a rendőrség nem osztozik abban a felelősségében, amit egy bekövetkező baleset, ne adj isten haláleset esetén visel az üzemeltető” – nyilatkozta László Sándor, az MK Kht. vezérigazgatója. Az ország több mint 30 ezer kilométeres közúthálózatán ugyanis kizárólag a Magyar Közút Kht. felelőssége a táblázás. Ennélfogva sem az OBB, sem a helyi rendőrség nincs abban a helyzetben, hogy döntést hozzon egy-egy tábla indokoltságáról.
„Előfordul, hogy időnként kint marad egy tábla, ezért mindenképpen jó az akció. Sajnos azonban általában az a helyzet, hogy az autósok olyan táblák miatt bosszankodnak, amit a mi szakembereink indokoltnak tartanak, vagy egyszerűen kötelességünk kihelyezni” – mondja László Sándor. A szakember elismeri, hogy adott esetben előfordulhatnak túlbiztosítások, olyan helyzetek, amikor a döntéshozó mérnök az indokoltnál szigorúbb sebességkorlátozással védi az autósokat. Az utas szakmának vannak rossz tapasztalatai a közlekedési morállal kapcsolatban, ezért előfordulhat, hogy ahol az 50-es sebesség megfelelő, oda 40-es táblát szerelnek.
„Az indokolatlan szigor persze ahhoz járul hozzá, hogy végül a szükséges korlátozást se vegyék figyelembe – mondja erről László Sándor. – Általában azt tartom jónak, ha a konkrét veszélyforrásra figyelmeztető táblát használunk.” Éppen ezért a társaság nyáron valamennyi főútvonalon ellenőrizte a sebességkorlátozásokat. Az akció keretében mintegy 340 kilométeren töröltek el sebességkorlátozást, és további 17 kilométeren nagyobb sebességet tettek lehetővé. A baleseti statisztikák még nem állnak rendelkezésre, de ha kedvezők lesznek a tapasztalatok, akkor jövőre ismét felülvizsgáljuk akár az egész hálózatot is – ígéri a vezérigazgató.
László Sándor addig is azt ajánlja az autósoknak, hogy ne a szomszédnak, a rendőrnek vagy a médiának panaszkodjanak, hanem jelentsék be észrevételeiket az Útvonalon, azaz a 06 40 188 866 telefonszámon. Az MK Kht. hatáskörébe tartozó bejelentéseket azonnal kivizsgálják, a mások felelősségi körébe tartozókat pedig továbbítják az illetékeseknek.
Az evásokat is utolérte a cégautó-adó
Kötelezővé tennék a téli gumit
Jön a Porsche szenzációja - gyönyörű
Rákattantak a matricára a motorosok
Máfél évig lesz lezárva a Margit híd - elvileg
Privátbankár