.jpg)
Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója kifejtette, hogy a kerekítés és a forgalmazhatóság miatt az egyes jegy- és bérlettípusok különböző mértékben drágulnának. A vonaljegy ára 3,4 százalékkal, a 10 darabos gyűjtőjegyé 3,2 százalékkal, a havi bérleté 4,4 százalékkal, a tanuló-nyugdíjas bérleté pedig 4,2 százalékkal növekedne. E szerint egy vonaljegyért 290 forint helyett 300 forintot, a gyűjtőjegyért 2.600 helyett 2.700 forintot, a metró szakaszjegyért 240 helyett 250 forintot, a havi dolgozói bérletért 9.000 helyett 9.400 forintot, a tanuló-nyugdíjas bérletért pedig 3.550 forint helyett 3.700 forintot kellene fizetni.
Nyáry Krisztián elmondta azt is, hogy Kocsis István BKV-vezérigazgató tájékoztatása szerint az áfa emelése miatt fél év alatt 1,2 milliárd forinttal csökkenhetne a BKV tarifabevétele. A cég éves szinten 69,5 milliárd forint személyszállítási díjbevétellel számol. Ebből a menetdíjbevétel 52,3 milliárd, a tanuló- és nyugdíjasbérletek állami árkiegészítése pedig 17,2 milliárd forint. A vezérigazgató közölte azt is, hogy a gazdasági válság miatt minden közlekedési ágazatnál csökkent a fizető utasok száma, illetve nőtt a bliccelők aránya. Budapesten új tapasztalat az, hogy megjelentek a hamisított bérletek, amelyek kiszűrése igen nehéz feladat az ellenőrök számára. A BKV vizsgálja az ellenőrzés hatékonyságának növelési lehetőségét.
Az MTI információja szerint vizsgálják annak a lehetőségét, hogy rövidesen egyes járatokon visszaállítanák a kalauzrendszert, és felgyorsítanák a metróbejáratoknál a zárt jellegű beléptetést, ami a korábbi "félkaros" automatákhoz hasonló megoldást jelenthet.
Demszky a "metróbakit" magyarázza
4-es metró: az se gond, ha az EU nem fizet
Megcsinálták: van büdzséje Budapestnek
Háborognak a BKV-sok az izzasztó ruha miatt
BKV: 1 milliárd az Ikarusok felújítására
MTI