Az áruházláncok "beleköpnek" a beszállítók tejébe?
A kiskereskedelmi áruházláncok ezzel az üzleti magatartásukkal ellehetetlenítik beszállítóikat, amikor törvénytelen, illetve törvényben nem szabályozott módszereket alkalmaznak, azért, hogy a beszállítók átadási árát versenyellenesen alacsonyan tartsák - fogalmazza meg állásfoglalásában a Tej Terméktanács.
A szakmai szervezet az MTI-hez pénteken eljuttatott dokumentumban a szakmai szervezet rámutat: számos külföldről származó olcsó termék esetében a kereskedelem nem alkalmaz úgynevezett másodlagos visszatérítést, és a kereskedelmi árrés is minimális vagy nulla. Ezzel a kereskedők célja a hazai termékek árának letörése, nem pedig a fogyasztók pénztárcájának kímélete - jegyzi meg a Tej Terméktanács.
Szenved a magyar tej
A szakmai szervezet emlékeztet: a fogyasztói árat minden esetben a kereskedők árképzése határozza meg. A termék előállítói csak az úgynevezett átadási árat próbálják meg befolyásolni, amelyből a kiskereskedelem még másodlagos visszatérítést követel, például hozzájárulást a reklámköltségeihez. Az áruházláncok jelenlegi kereskedelempolitikája ellen nemrégiben az állattartók szakmai és érdekképviseleti szervezetei is tiltakoztak, november második felében demonstrációkat tartottak, hogy nyomást gyakoroljanak a megváltoztatása érdekében. A tiltakozást követő tárgyalások eddig nem hoztak eredményt. Az agrárkormányzat jelezte: amennyiben a jövő év január közepéig önkéntesen nem jutnak megállapodásra, úgy várhatóan törvény születik a helyzet rendezésére.
Gagyi szaloncukor nélkül is van karácsony!
Adjon csak gyerekének sok húst és tejet
Édes élet: egymilliárdot szórunk el csokimikulásra
MTI