Az árvíz elmosta az autópályahidat
A Tisza áradása hátráltatja az M43-as autópályahíd építését, a kivitelezők azonban mindent megtesznek, hogy az augusztus 31-i határidőre elkészüljenek a beruházással - mondta Gyöngyösi István építésvezető a helyszínen tartott terepbejáráson. Az építési tevékenység gyakorlatilag leállt, csak azokat a munkafolyamatokat tudják elvégezni, melyekhez nem kell földi kiszolgálás - tudatta az építésvezető.
A Tisza elöntötte az árteret, ezért január 5-től ki kellett üríteni az építési területet: az anyagok, gépek, eszközök egy részét a folyón álló uszályokra, illetve az elkészült hídelemekre rakták, másik felét pedig elszállították - közölte a szakember.
Gyöngyösi István elmondta, a hidrológiai előrejelzések szerint a Tisza a hétvégén már tetőzik, de elhúzódó apadásra kell számítani, így az árvíz előreláthatólag egy hónapos kiesést okoz.
Európa első, kiemelt kábeles hídjának jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méter lesz. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják.
M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út 61,1 milliárd forintból készül el, s a beruházási költségek 67 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi.
Az M43-as autópálya a régi 5-ös utat a 47-es úttal összekötő 6,7 kilométeres szakaszából az első - a 4519-es jelű útig tartó - ütemnek a módosított határidő szerint március 31-ig, a második ütemnek augusztus 31-ig kell teljesen elkészülnie. A többi autópálya szakasz, a híd és a Makót elkerülő út átadási határideje szintén augusztus 31.
Négy forinton úszhat el a 86-os út felújítása
Az autópályakezelő kirúgta a ppo.hu-t
Télen sem áll le a munka az M0-án és az M31-en
MTI