Az ACEA tudomása szerint Magyarországon 3.557 új kocsi kapott rendszámot októberben, 72,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly októberben. Az első tíz hónapban 52.404 új kocsit vásároltak Magyarországon, 60,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, az ACEA adatai szerint.
Csehországban 8,8 százalékkal nőttek az eladások, Lengyelországban mindössze 8,4 százalékkal estek, Szlovákiában 34,2 százalék volt a csökkenést. A legnagyobb visszaesést Lettországban regisztrálták, 81,6 százalékot.
Az EU új tagországaiban az első tíz hónapban 696.256 új kocsi talált gazdára, 29,6 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első tíz hónapban, Nyugat-Európában pedig 11.510.125 új autó, 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
Egész Európában utoljára májusban csökkent éves összehasonlításban az új autók értékesítése, azóta a nyugat-európai átlag miatt hónapról hónapra nő a számuk, havi szinten azonban októberben csökkent az értékesítés, mert kifutnak a vásárlást támogató kormányprogramok. Ezért elemzők igen bizonytalannak ítélik a jövő évet is.
Az európai autógyártóknál elsősorban a kis fogyasztású kocsik mentek jól. A legtöbb autót továbbra a Volkswagen értékesítette - 267.948-at -, 6,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A második helyen a Peugeot-Citroen áll, eladásait 15,6 százalékkal tudta növelni.
Az európai gyártók között a csúcstartó a Reanult, amely 33,9 százalékkal több autót tudott eladni idén októberben, mint egy ével korábban. A BMW és az Audi azonban nem szerepelt jól, 9,0 és 3,3 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot.
Újra 300 forint alatt lesz a benzinár!
Hamarabb kapcsol hármasba az autópiac
MTI