Szakmai körökben biztosra veszik: az idei szezonban is az akciók lesznek döntő jelentőségűek, kevesebb áru fogy, és azt a vevők ott veszik meg, ahol a legolcsóbb. A Pénzügyminisztérium ugyanakkor arra számít, hogy a nyári visszaesés mérséklődik, továbbá bízik abban, hogy mégiscsak jól alakulnak az ünnepi eladások, s ennek köszönhetően megugrik a kereskedők által befizetett áfa.
A kereskedők vélekedése szerint semmi jele annak, hogy az év végéig lényegesen erősödne a fogyasztói bizalom. Ezt támasztja alá a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adata, miszerint már az élelmiszerek piaca is rohamosan zsugorodik: augusztusban 6,6 százalékot esett 2008-hoz képest, amiből a piacon arra következtetnek, hogy a hazai háztartások anyagi lehetőségeik végére értek.
Kereskedői vélekedések szerint a pangó fogyasztói kedvet nem igazán lehet felélénkíteni az ünnepek környékén népszerűvé váló áruhitelekkel sem. Minden bizodalmuk az akciós termékekben van, mert mára a vevők a napi szükségleti cikkeik jó részét az áruházi reklámújságok első oldalai alapján próbálják beszerezni - írja a Népszabadság.
Influenza: karácsony előtt lesz a legtöbb beteg
Nem nő tovább a csokimikulás
EU: karácsonyra már kint leszünk a bajból
Óvatosan a gyertyákkal!
Karácsonyig nincs több háromnapos láblógatás
Népszabadság