Az illatos kencék még mindig kelendőek
Szélesedett a választék: míg 2007 november-decemberben az üzletek 733 különböző ajándék-összeállítást kínáltak, addig tavaly már 877-et. A növekedés oka, hogy a korábbi évekkel szemben több gyártó jelent meg karácsonyi ajándékcsomagos kínálattal.
A mennyiségi eladás nem változott tavaly 2007-hez képest: egyaránt 2 millió kozmetikai csomagot adtak el, ugyanakkor a piac némileg eltolódott a legalacsonyabb áraktól a közepesek irányába.
Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója: értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal több ajándékcsomagot forgalmaztak, a 400 négyzetméteres és kisebb üzleteknél pedig plusz 10 százalékot regisztrált a Nielsen. A hipermarketek forgalma 12 százalékkal csökkent, míg a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípusé 18-cal.
A hipermarket piaci részesedése tavaly november-decemberben az ajándékcsomagok értékben mért eladásából 56 százalék, a drogéria mutatója 37, a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb csatorna részaránya 4, míg a 401-2.500 négyzetméteres üzlettípusé 3 százalék.
Advent: keresztény ünnep és kreatív találmányok
A Mikulás pénzért is jön - csak legyen beoltva
Inkább minőségi édességet veszünk az ünnepekre
Karácsonykor úgy teszünk, mintha jól élnénk
MTI