Az internet nyomta meg a sajtóreklámokat
A sajtóreklámok, vagyis az összes nyomtatott kiadványban megjelent hirdetések a teljes nemzetközi hirdetési tortából 40 százalékkal részesedtek, még megelőzték a múlt évben 38 százalékos részesedésű televíziót.
Az Újságok Világszövetsége (WAN) Göteborgban hétfőn kezdődött kongresszusáról szóló tudósítás az ingyenes lapok reklámbevételeinek tavalyi változásáról nem közölt adatot, de az ilyen lapok már a világ lapjai között 7 százalékkal részesednek, Európában az arány 23 százalék. Emiatt a fizetős napilapok forgalma Európában 2003 óta csaknem 6 százalékkal esett.
A lapok reklámbevételeiben egyre nagyobb szerepet játszik az internet, az újságok világhálós kiadványainak száma 2003 óta bő felével növekedett. A WAN azt közölte, hogy ezek reklámbevételei már meghaladják a nyomtatottak apróhirdetési bevételeit.
Késik a roham - pedig olcsó a lapostévé
Kik befolyásolják a magyar médiapiacot?
Bulvár vagy ingyenesség - a túlélésért
MTI