Az olajár megállíthatja a légiforgalom fellendülését?
A világgazdaság fellendülésének köszönhetően ismét jóval több utast és árut szállítanak a légitársaságok, mint a válság idején, az üzemanyag drágulása azonban keresztbe tehet
A világgazdaság fellendülésének köszönhetően ismét jóval több utast és árut szállítanak a légitársaságok, mint a válság idején, az üzemanyag drágulása azonban elronthatja az örömet - mondta az ágazat helyzetét értékelő beszédében Giovanni Bisignani, a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) főigazgatója szerdán Genfben.
Giovanni Bisignani arról tájékoztatott, hogy az utasforgalom 8,2 százalékkal, a teherforgalom 21 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez hasonlítva. A kedvező fordulatot azonban a visszájára fordíthatja, hogy a kőolaj drágulása miatt az idén a korábban vártnál is kevesebb lehet a légitársaságok profitja: átlagosan 2,7 százalék körüli profitrátára számíthatnak, amiből aligha lehet fejleszteni - írja az MTI.
A 230 céget tömörítő IATA kalkulációi szerint az idén összesítve 9,1 milliárd dollár lehet a légitársaságok összesített profitja a tavalyi 15,1 milliárdot követően. Ennél a számításnál átlagosan 84 dolláros olajárat vettek alapul, holott az ár most éppen 100 dollárnál jár, igaz ennek fő kiváltó oka a nyugtalanító egyiptomi helyzet. De bármi is lesz, az IATA számításai szerint az olaj árának minden egy dollárral való emelkedése 1,6 milliárd dollárral dobja meg a költségeket.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár