Giovanni Bisignani arról tájékoztatott, hogy az utasforgalom 8,2 százalékkal, a teherforgalom 21 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez hasonlítva. A kedvező fordulatot azonban a visszájára fordíthatja, hogy a kőolaj drágulása miatt az idén a korábban vártnál is kevesebb lehet a légitársaságok profitja: átlagosan 2,7 százalék körüli profitrátára számíthatnak, amiből aligha lehet fejleszteni - írja az MTI.
A 230 céget tömörítő IATA kalkulációi szerint az idén összesítve 9,1 milliárd dollár lehet a légitársaságok összesített profitja a tavalyi 15,1 milliárdot követően. Ennél a számításnál átlagosan 84 dolláros olajárat vettek alapul, holott az ár most éppen 100 dollárnál jár, igaz ennek fő kiváltó oka a nyugtalanító egyiptomi helyzet. De bármi is lesz, az IATA számításai szerint az olaj árának minden egy dollárral való emelkedése 1,6 milliárd dollárral dobja meg a költségeket.
MTI