.jpg)
A válaszadók megosztottak abban a tekintetben, hogy vásárlásaik során mennyire fontos szempont számukra a márka. A megkérdezettek fele egyetértett azzal, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A válaszadók közel ugyanilyen arányban elismerték, hogy általában egy adott márkához ragaszkodnak. Ugyanakkor közel egyharmaduk vallotta azt, hogy mindig a legolcsóbb termék megvásárlására törekszik, hiszen a legtöbb márkás termék csak az árában különbözik a többitől, minőségben nem.
A kutatás eredményeinek tanúsága szerint az élelmiszervásárlásnál kiemelt szempont az áru eredete is. A megkérdezettek 39 százaléka számára nagyon fontos, további 25 százalék számára inkább fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen. A válaszadók fele ugyanakkor azt vallotta, fontos számára hogy a termék ismert márkájú legyen, emellett viszont az alacsony ár ugyanúgy nagy jelentőséggel bír a kiválasztásnál. Tízből nyolc válaszadó, a megkérdezettek 85 százaléka egyetértett azzal, hogy fontos, hogy a termék megérje az árát. A manapság forró témaként megjelenő beszállítói-kereskedői viszonyrendszer tehát komplexebb probléma, mintha azt csupán az eredet kérdéseként fognánk fel. A jó minőségű magyar termékeknek ugyanúgy ott van a helye a polcokon, mint az olcsó, esetleg kevésbé ismert márkáknak.
A GfK Hungária 2008 májusában más szemszögből, kifejezetten a vásárlási attitűdökre fókuszálva vizsgálta a 15 évesnél idősebb felnőttek vásárlási szokásait. A felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy a válaszadók fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit, és úgy választ, hogy számára a legelőnyösebb legyen a vásárlás.
Nagyjából egyensúlyba került azok aránya, akik ha akciós terméket látnak, megnézik, hogy mi a hasonló termék ára akció nélkül, illetve azoké, akik ezzel ritkán vagy sohasem élnek. A válaszadók csaknem fele ritkán vagy sosem kutatja fel az akciókat, mielőtt vásárolni indul - olvasható a GfK Hungária közleményében.
Olcsóbb ünnepi asztal: most érdemes lerohanni az áruházakat?
Egy kattintás - egy kiló kenyér
Vásárlási láz: szóljon rá az eladóra!
Folytatódik a plázaboom - mi lesz a kisboltokkal?
Karácsonyi ajándékötletek: férfinak krémet soha!
Privátbankár