Pawel Samecki regionális fejlesztési biztos szóvivője, Dennis Abbott az MTI érdeklődésére kiemelte, hogy az összeget más városi közlekedési beruházásokra felhasználhatja Magyarország a folyó költségvetési időszak végéig, 2013-ig.
Abbott jelezte, hogy azt a tizenegy közbeszerzési szerződést, amelyhez a 229 millió eurónyi uniós hozzájárulás kapcsolódott volna, a magyar hatóságok közbeszerzési szabályai alapján minősítették végül "nem választható"-nak. Az idén júniusban beadott, módosított magyar folyamodványban már csak 728,5 millió euró szerepelt, amelyet a bizottság a most befejeződött kétoldalú egyeztetések nyomán meg is ítélt.
A szóvivő emlékeztetett arra is, hogy a most futó hétéves (2007-2013) költségvetési periódusban Magyarország összesen 25,3 milliárd euró támogatásra jogosult az uniós regionális fejlesztési büdzséből. Hozzátette, hogy a közlekedés terén eddig összesen 11 nagyprojekt terve érkezett jóváhagyásra Brüsszelbe, 3,45 milliárd euró összértékben. Az Európai Bizottság akár 85 százalékban is finanszírozhatja ezek mindegyikét.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pénteken jelentette be, hogy megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását a 4-es metró I. szakaszának fejlesztésére. Ennek nyomán a beruházás összesen 212 milliárd forintos támogatást kap, ebből 181 milliárd forint uniós forrás, 41 milliárd forint költségvetési támogatás. A projektigazgatóság tájékoztatása szerint a 4-es metró első szakasza összesen 353 milliárd forintba kerül.
A brüsszeli bizottság formális végső jóváhagyása egyébként még hátravan - jelezte még a szóvivő.
4-es metró: szabálytalankodás miatt 56 milliárdot veszítettünk
A tűzoltók már kipróbálták az új metrókat
Drága és késik: mi rontottuk el a metróberuházást
Nyilvános jegyzőkönyvek - ki hisz még a BKV-nak?
MTI